Penyejuk hati

himpunan doa

4.06.2012

Something's wrOng with mE..

Ya Allah..
sejak kebelakangan aku rse sunyi, sepi sangat-sangat..
even pun every single day of mine memang pack sangat2 with classes, 
assigment, fyp task and something else, 
but they couldn't even help me to forget him..
Yes..
him..

Ya Allah..
sesungguhnya hanya Kau yg tahu, aku dh cuba macam-macam cara utk lpekan dia..
Im still remember how suck i am whenever 
he dumped me that day..
hanya Allah yg thu perasaan aku mse tu..
but sometimes terdetik rasa bersyukur dlm hati ini, 
bcoz there's a reason Allah takdirkan aku jadi mcm tu..
but for today, im not going to tell how or why he left me 
BUT how i could stay alive without him..
For me, there is just one reason..
the reason is Allah..
Yes..Allah..

Allah gives me the strength..
thats the answer..
Allah lah yg bagi aku kekuatan yang luar biasa utk aku lpekan lelaki tu..
Allah juga yang menyedarkan aku 
betapa bodohnye aku memilih lelaki tu sbg kekasih aku dlu..
aku juga dpt rsekan waktu hari-hari sunyi ku, 
Allah sering perhatikan aku, 
menjaga n memastikan aku sentiasa kuat dan tabah 
menjalani liku2 hidup tanpa cinta dr seorang insan bernama lelaki...
Pada masa tu, Allah lah satu-satunye tmpat utk aku mengadu..
Hanya Allah yang memahami perasaan aku ketika itu..
 sesungguhnya aku sedar, 
pada hakikatnye 
Allah lah yg menemukan aku dgn lelaki tu, 
dan Allah jualah yg takdirkan 
hubungan aku dgn lelaki tu terputus di tengah jalan..
Semuanye yg berlaku pada aku bersebab..
 Allah xkan menguji hambanya sesuka hati..
All have their own reasons.. 

Aku dpt rasakan walaupun ketika tu 
aku kehilangan kasih sayang dr lelaki tu,
lelaki yg memang aku sayang teramat sangat..
tetapi ternyata, kasih sayang Allah teramat sangat utuh buat aku..
Kasih sayang Allah Maha Agung pada diri ini, 
sehingga x mampu dibandingkan dengan langit dan bumi..
tapi diri ini yang hina, yang x pernah bersyukur dan x penah sedar dgn ape yg aku ada..
sesungguhnya aku masih ada Dia..
dan sehingga ke hari ni aku x henti-henti berdoa,
memohon moga-moga setiap apa yg berlaku, 
ada hikmah disebalik kejadian..
Ameen ya Rabbal Alaminn..

No comments: